ساخت پرتال سازمانی یک پروژه مهم و چندوجهی است که سازمان ها به منظور افزایش بهره وری و ارتقای تعامل و همکاری درون سازمانی به آن روی می آورند. این پرتال در واقع یک دروازه واحد و یکپارچه برای دسترسی به اطلاعات، ابزارها و خدمات سازمانی محسوب می شود که کارکنان را قادر می سازد تا به راحتی به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. طراحی و پیاده سازی چنین پرتالی نیازمند درک عمیق از نیازهای کاربران، فرآیندهای کسب و کار و همچنین زیرساخت های فناوری اطلاعات موجود در سازمان است. مهندسان و طراحان باید با همکاری مدیران ارشد و کارشناسان حوزه های مختلف، پرتالی را ایجاد کنند که امکان دسترسی آسان به اطلاعات، ابزارهای همکاری و خدمات سازمانی را فراهم آورد. همچنین این پرتال باید از قابلیت های امنیتی مناسب برخوردار باشد تا حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات کاربران حفظ شود. در مجموع، ساخت پرتال سازمانی گامی مهم در راستای افزایش بهره وری، تسهیل فرآیندها و ارتقای همکاری و تعامل درون سازمانی محسوب می شود.